דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכניות גדולות למצפה רמון מאז 1956 

מאת    [ 21/02/2015 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 3395 פעמים ]

מאז הקמתה בשנת 1956 הובאו עולים חדשים למצפה רמון והעיירה קבלה סיוע רב כדי שהעולים יחיו ויתפרנסו בכבוד ביישוב פורח.

יישוב עם נתוני פתיחה מצויינים ששוכן על שפת מכתש רמון, אתר טבע מדהים ביופיו.

התחזיות לגידול ולהתפתחות לא התממשו, הצטרפותם של אוכלוסיות נוספות של עולים מרוסיה, עבריים, אנשי צבא ושירות בתי הסוהר, דתיים לאומיים, אומנים ואוהבי טבע ושלווה לא משפרת את המצב.

להפתעתי גיליתי באינטרנט פרוטוקול של הכנסת משנת 1985 בנושא הצעות לסדר היום: מעמדן של ערי הפיתוח. היו"ר אליעזר שוסטק וחברי הכנסת רצו לעזור לעיירות הפיתוח והדיון היה ענייני. במצפה רמון נבנו אחרי הדיון הנ"ל כמה שיכונים חדשים אך למרות זאת עדיין היישוב נלחם על קיומו.

אחרי ששמעתי לפני כמה ימים את אמירתו של שר השיכון כי המדינה מתכוונת לבנות עשרות יישובים חדשים בנגב מהסיבה  המעליבה  כי דרומה לבאר שבע יש רק בדואים אני משער כי רק פעילות משפטית כמו זאת של הקשת המזרחית תצליח להזיז את הפוליטיקאים.

אני מקווה שהממשלה בכל זאת תקבל החלטה להקצאת כספים ולמאמץ מרוכז לקידום מצפה רמון. זה קל יחסית ויכול להיות פיילוט לקידום הפריפריה מכיוון שמדובר בעלויות נמוכות ביישוב קטן וייחודי.

אין צורך ברעיונות חדשים, מספיק לחזק את המגמות וההצלחות החלקיות בהפיכת מצפה רמון למרכז תיירות, אומנות, ומוזיקה ולתמוך בחברות שמעוניינות לעבוד במצפה רמון.

פעילויות תרבות ואומנויות הן אפיק חשוב במצפה רמון. כבר בשנת 1962 הוקם פארק לפיסול מדברי שהורחב וקיבל תנופה בשנת 1986 כיום זהו פארק מרשים על שפת המצוק עם שביל אופניים והליכה שמושך מבקרים רבים .

הוקם ונסגר בית ספר לאומנויות במצפה רמון, אומנים, מוסיקאיים, רקדנים ומטפלים גרים, גרו, וחלקם אף ממשיכים לשמור על קשר עם היישוב.

מועדון הג'אז והאנגר אדמה הם סיפורי הצלחה רבי שנים.

התיירות למצפה רמון במגמת עליה הן במרכז המבקרים המחודש והמרשים על שם אילן רמון, הן במלון בראשית היוקרתי והן בבתי המלון ובתיירות העממית בצימרים וחדרים להשכרה.

המועצה המקומית מקדמת מאוד את החינוך כדי שהיישוב ימשוך משפחות מבוססות עם ילדים. הכל נראה טוב אך בכל זאת נקודת הפריצה עדיין לא הושגה. רק התערבות חכמה של הממשלה תוכל לקדם את המגמה החיובית במצפה ואני מציע את התוכנית כדלקמן:

א - לעזור למשפחות העולים שעדיין חיות במצפה רמון ע"י הקמת שיכונים ציבוריים ע"י המדינה שבהם יושכרו 20% מהדירות, במחירים זולים במיוחד, לבני משפחות התושבים הוותיקים ביישוב שאין בבעלותם דירה.  שאר הדירות ימכרו או יושכרו למשפחות עם ילדים שיהיו מוכנות לעבור לגור ביישוב ולרשום את ילדיהם לבתי הספר המקומיים.

ב - עזרה מסיבית לתושבים וותיקים שירצו לעסוק באירוח ותיירות עממית ע"י סבסוד שיפוץ הדירה להכשרת חדר להשכרה

ג - השכרת דירות שיכון שיבנו ע"י המדינה גם לאומנים והמוסיקאים הפועלים במצפה רמון ונסיון למשוך נוספים. בעבר זה לא הצליח ודירות שיכון האומנים ברחובות עין משק ועין שחק נמכרו בסוף הנסיון הכושל לציבור הרחב.   אולי היום, שמצפה התקרבה למרכז בזכות השיפור המשמעותי בכבישים ובתחבורה הציבורית, זה יצליח.

פתיחת קורסי יצירה תספק עבודה לאומנים ותכשיר נוספים שיגדילו את ההצע של עבודות אומנות שניתן יהיה למכור ברובע דרכי הבשמים . העזרה תכלול גם הקצאת שטחים ואמצעי ייצור כמו תנורי קרמיקה שלחנות עבודה מכונות תפירה מכונות וכלים לעבודות צורפות הכל בשטח שינוהל ע"י אומנים שיקבלו שכר מהמדינה ותפקידם יהיה לקדם את הנושא. בסופו של התהליך היצע עבודות האומנות במצפה רמון ימשוך את התיירים הרבים המגיעים ועוברים דרך מצפה רמון.

ד - המדינה ומשרד התיירות ישקיעו משאבים כספיים בפרסום וקידום התיירות והבילוי במצפה רמון זה לא קשה מכיוון שמספיק שחלק מהמגיעים ברכב לאילת יעצרו במצפה רמון.

ה - הקצאת כסף ע"י המדינה לעידוד עסקים קטנים בתחום האירוח, התיירות ועבודה עם מחשב. יש הרבה תוכניות קיימות בכל אזורי הפיתוח אך צריך לתת עדיפות למצפה רמון מתן מענק לעסקים קטנים יאפשר תוצאות מהירות בתקופת המאמץ הנקודתי.

ו - מתן הטבות נוספות על הקיימות ע"י משרד הכלכלה לעזרה בעסקים חדשים כמו מוקדים טלפונים ובתי תוכנה. כיום אין יתרון למצפה רמון לעומת יישובים אחרים, קרובים יותר למרכז, וחברות לא מוכנות להגיע למצפה רמון או לאזור מכיוון שאת אותם הטבות ניתן לקבל באזורים מועדפים קרובים יותר למרכז.

 מצפה רמון מחכה שישים שנה לפריצת הדרך אני מצפה שסוף סוף תקום ממשלה שלא תתנער מאחריות ותמלא את תפקידה.

מצורפת קישורית לפוסט על בנייני השיכון של מצפה רמון

 http://minimax52.blogspot.co.il/2013/06/blog-post.html

 

מהנדס ראשי במשרד מינימקס מהנדסים העוסק בניהול פרויקטים ותכנון פונקציונלי ואדריכלי של: משרדים ושטחי היי טק, אולמות וקוי ייצור, מעבדות, מחסנים, חדרי מחשב, מוקדי שירות, אולמות תצוגה, מוסכים ומגרשי חניה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב